Utstillingsvindu

Utstillingsvinduene er butikkens ansikt utad, akkurat som fasade. Vinduene skal være med på å profilere butikken eller kontoret og produktene de selger. I tillegg skal de friste kundene og gjøre dem nysgjerrige slik at de får lyst til å gå inn. Vindusutstillingen bør for øvrig samordnes med de øvrige reklame- og salgsaktivitetene, og gi et inntrykk av hva kundene kan fine inne i butikken.

Louis Vuitton sitt Utstillingsvindu benytter seg mye av å gi forbigående en følelse av luksus. Med bruk av fargekontraster i Sort, Hvit og Gull, Skiller veskene og klesplaggene seg ut ifra den sorte bakgrunnen. 
Dahlia sitt utstillingsvindu opptrer som rotete og gir følelsen av at dette ikke er en kjedebutikk men heller en en enkelt bruksbutikk. Man ser tydelig at hovedmålgruppen dems er kvinner, da de fleste produktene er smykker, tegninger og bilder.

Milano Møbler A/S  sitt utstillingsvindu ser man tydelig at ikke legger så mye vekt på utstilling men legger mer fokus på at man skal kunne se hele butikken fra vinduene som da til tider kan få folk til å se innom itilfelle de har noe. De bruker også papir som de henger for å vise frem tilbud og bruker ikke penger på markedsføring.

Kommentarer